Аналітика відкритих даних в публічних зверненнях громадян щодо стану ж/к сектору міста
22 липня 2016 року у Дрогобичі відбулася презентація проекту «Відкрите місто». З цього часу минає два роки. Отож підсумуємо результати дворічної реалізації проекту «Відкрите місто» у Дрогобичі.
Після підписання у 2016 році меморандуму між Дрогобицької міською радою та Фондом «Східна Європа», Е-сервіс «Відкрите місто» одразу було розміщено на Інтернет-порталі Дрогобицької місь кої ради. Окрім цього, було проведено низку інформаційних кампаній серед мешканців міста з метою роз’яснення важливості цього сервісу та ефективності його використання.
Одним із важливих аргументів керівництва міста при прийнятті рішення про імплементацію проекту «Відрите місто» в межах програми «Смарт-сіті» у Дрогобичі було бажання вирішити важливу проблему: спростити процедуру реєстрації звернень громадян, які в основному прагнуть вирішити господарські питання у місті. Більше того, керівництво міста прийняло рішення про створення єдиної платформи, де б були відображені всі проблеми міста, а громадяни, які звертаються, могли б публічно бачити службовців, які безпосередньо відповідають за вирішення цих проблем.
«Реалізований нами проект «Відкрите місто», на який, завдяки Фонду «Східна Європа», ми не витратили жодної копійки з бюджету міста, важливий інструмент, який сприяє не лише вирішенню проблем у місті, а й комунікації між мешканцями та органами місцевого самоврядування. Зазначу, якщо на початку до цього проекту ставилися скептично, то сьогодні, основна кількість звернень, які стосуються господарки міста, реєструються саме через е-сервіс «Відкрите місто». Більше того, ми намагаємося повністю відійти від механізму бюрократії, коли мешканці міста звертаються з заявою і тижнями очікують тільки на відповідь, не кажучи вже про вирішення самої проблеми. Сьогодні ж усі звернення та хід їх вирішення я можу перевірити за допомогою смартфону. Звісно, що інколи зазначені проблеми неможливо вирішити одразу, оскільки потрібно передбачати кошти у бюджеті чи на це є інші об’єктивні причини, проте мешканцям одразу ж надається відповідь з роз’ясненням. Тобто, окрім вирішення проблем, завдяки цьому проекту ми на практиці демонструємо задекларовану нами відкритість та прозорість роботи», — зазначає міський голова Дрогобича Тарас Кучма.
Як повідомив начальник відділу ІТ та технологій Дрогобицької міської ради Станіслав Гайдер, за ці два роки на «Відкритому місті» зареєстровано 990 звернень-проблем, з яких 794 вирішено.
Загальна статистика роботи системи 2016-2018 рр.
В основному зазначені проблеми стосуються стану дорожнього покриття та тротуарів, відсутності люків на колодязях каналізаційних мереж, роботи каналізаційних мереж міста, вуличного освітлення, озеленення та благоустрою. У зв’язку з виникненням сміттєвої кризи впродовж останніх місяців, зафіксовано низку звернень щодо прибирання сміттєвих майданчиків та утворення стихійних сміттєзвалищ на території міста.
Класифікація повідомлень за темами
До слова, лише за два роки завдяки роботі е-сервісу «Відкрите місто» було вирішено 26 звернень щодо відсутності люків та 81 звернення — щодо несправності каналізаційних мереж на території Дрогобича.
Проаналізувавши звернення дрогобичан, найчастіше сервісом користуються мешканці вулиць Стрийськаї, Самбірської, Володимира Великого, Євгена Коновальця, Пилипа Орлика, Горішньої Брами.
Найбільше питань, які перебувають у роботі, сьогодні знаходяться на контролі Департаменту міського господарства, інспектора з благоустрою ДМГ та КП “Комбінат міського господарства”.
Кількість поданих питань та кількість виконаних по вулицях міста
Нагадаємо, скористатися е-сервісом відкрите місто можна на Інтернет-порталі Дрогобицької міської ради у рубриці «Е-місто» – «Проект «Відкрите місто»». Перейшовши за посилання, Вам необхідно пройти процедуру реєстрації. Відтак, обравши певну проблему, необхідно позначити на мапі місце її локації, описати, прикріпити зображення, або відео та надіслати на розгляд структурних підрозділів ДМР. Відповідальних осіб за вирішення проблеми система визначає самостійно.